fredag 26 september 2014

Det finns en orsak till att jag hade nio i handarbete ;)

I högstadiet bytte jag ut min två timmar franska i veckan till två timmar extra handarbete på grund av dålig personkemi med franskaläraren. Det betydde att jag hade fyra timmar handarbet i veckan! Orsaken till att jag hade nio i handarbete var att jag inte blev klar med mycket. Jag älskar att börja och bli nästan klar, men de sista minuterna är bara jobbiga... Här är lite bevis på detta!

Här är en strumpa som hör till Ebbas tröja som hon fick till dopet. Den andra är redan klar (men borttappad). Den är nu säkert redan för liten...

Här är ett par vantar som jag gjorde ifjol. Bara tre varv kvar på tummen på sista vanten. 

Här är en ylletröja åt mig. Bakstycke och ärmen är klar. 

Här är mitt nyasta projekt som jag blev nästan klar med före sommaren!






1 kommentar:

  1. Utställning för halvfärdiga handarbeten i Pargas, där borde ju du ha varit:) Du är alltså inte den enda som lämnar på hälft...!!
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=803606083035596&id=281736171889259

    SvaraRadera