fredag 5 september 2014

Expressbus är samma som pohjolanliikenne FYI

Vi landade idag 19.55, det vill säga att vi missade åbo bussen med 5 minuter. Nästa buss skulle gå om en timme, så vi satt oss på café piknik och åt två albino karelskapiråger. 10 minuter före bussen skulle gå gick vi ut. Där stod det en pohjalanliikennebuss som skulle via Nummela till Åbo, så vi ställde oss för att vänta på vår "expressbuss" som aldrig kom. Nå, efter en ännu en timme väntande slog det oss att kanske vi borde ha tagit pohjolanliikennebussen som stod där :P

När vi äntligen var på bussen, 2 timmar efter vi landat, spelade vi ett spel av Ticket to ride (pass and play) och jag vann om jag minns rätt! Efter bussbyte vid Ikea fick vi turen att sitta brevid någon med magproblem.

Före Salo så lyckades jag få på Lady Gaga (!!!!) på full volym från en av mina tusen manikker som spelar musik. Det gick en bra stund före vi fick redan på varifrån det kom :D det är en stund senast jag har skrattat så högt i en buss.

I Salo fylldes bussen med studeranden som ville ha studierabatt utan studiekort och en stackare hade inget annat betalningsmedel än visa electron, men busskusken var snäll och väntade i nästan 10 min medan hon sprang till bankautomaten. Det var ju snällt av honom :) 

Snart är vi framme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar